Hjellnes Consult: Møtelokalenes Airbnb lanseres nå i Norge - Norges Kommunekalender

Hjellnes Consult: Møtelokalenes Airbnb lanseres nå i Norge

Det skal være enkelt og fleksibelt å finne og bestille et møtelokale. Så enkelt er konseptet bak den danske online plattformen Gaest.com, som nå etableres i Norge.

Gaest.com har på rekordtid blitt Danmarks største utleieplattform for møtelokaler og inspirerende steder å gjennomføre møter. Gaest.com etableres nå også i Norge i samarbeid med Hjellnes Consult.

“Vi glæder os til at udforske de mange muligheder vi ser i det norske marked og videreføre den succes vi har oplevet i Danmark”, siger Anders Mogensen, direktør i Gaest.com, som er glad for det nye samarbeidet med Hjellnes Consult.

Det nye samarbeidet er en del av en større vekststrategi. Kun et halvt år etter lanseringen i Danmark står det klart, at potensialet for en deleøkonomisk tilgang til hele møtebransjen er stor.

“Tiden er inne for nye forretningsmodeller, det gjør det enkelt for virksomheter å utnytte ressursene bedre. Derfor er det også opplagt, å tjene ekstra penger på å leie ut ditt ledige møtelokale”, sier Roar Smelhus, Markedsdirektør i Hjellnes Consult.

I begge virksomhetene ser de en spennende utvikling, hvor vi i langt større grad søker fleksibilitet og plass til kreativitet enn tidligere.

“Vi stiftede Gaest.com for at gøre det nemt for alle at holde møder i inspirerende omgivelser”, siger Anders Mogensen og fortsætter: “Vores ambition er derfor at give overblik og skabe adgang til et stort og varieret udbud af mødelokaler.”

Om Gaest.com
Startet 1. Januar 2017 og har på rekordtid blitt ledende med mer enn 600 kreative møtelokaler i Danmark.

Gaest har nylig kjøpt opp bokarum.com som inntil nå har vært den største svenske plattformen. Oppkjøpet gjør Gaest.com til Nordens største plattform innen utleie av møtelokaler.