TESS kjøper i PSO - Norges Kommunekalender

TESS kjøper i PSO

Med en fremtidsrettet strategi har TESS as kjøpt 70% av aksjene i PSO AS, som ble stiftet av to unge gründerne med felles pasjon og interesse i salg av rørteknisk og slangeteknisk utsyr.

Thomas Engen har en mastergrad i økonomi og er en gründersjel med stor interesse for teknisk utstyr. Bård Arve Valstad er utdannet siv.ing i teknisk Kybernetikk fra NTNU. Begge ga opp godt betalte jobber for å satse på PSO på heltid.

– I etterkant kan det virke helt sprøtt å hoppe av disse jobbene for å følge drømmen, men det gikk jo bra, forteller en smilende Engen.

PSO holder til på Forus i Stavanger og leverer produkter og tjenester på landsbasis både offshore og onshore. Med et bredt utvalg av kunder som bidrar til en kontinuerlig utvikling og utvalg av produkter og tjenester, har PSO sin virksomhet hovedsakelig rettet mot olje- og gassindustri, entreprenører og offentlig sektor.

Visjonen til PSO er å være den ledende leverandøren av de produkter og tjenester de tilbyr i det norske markedet.

Forbli best i bransjen

Fra første dag har forretningsideen og strategien vært enstydig: PSO skal levere teknologiske og innovative produkter som vil gi kundene et konkurransemessig fortrinn.

For TESS er å forbli best i bransjen en kontinuerlig prosess, derfor er det ingen tilfeldighet at fokuset sammenfaller med kjerneområdene til TESS. Strategien er enkel: Tilby kundene en trygg, tverrfaglig og komplett tjeneste.

PSO blir et godt supplement til utvidelse av vårt sloganbegrep «Teknisk Faghandel». For TESS er det viktig å trygge kundene med kompetanse, erfaring og kvalitetsprodukter, forteller teknisk direktør Ansgar Karlsen i TESS as.

For mer informasjon, ta kontakt med:

TESS: Ansgar Karlsen, ak@tess.no

PSO: Thomas Engen, thomas@pso.no