Pipelife lanserer rekordstore Pragma Infra rør med Nordic Poly Mark! - Norges Kommunekalender

Pipelife lanserer rekordstore Pragma Infra rør med Nordic Poly Mark!

Pipelife kan som eneste rørleverandør nå tilby dobbeltvegga PP-rør med nominell innvendig diameter (DN/ID) 1200 og 1400 mm - med kvalitetsmerket Nordic Poly Mark. Nå håper Pipelife at Europas største rør av denne typen - produsert ved fabrikken i Surnadal - skal bli en slager på de mange infrastrukturanleggene rundt om i Norge - og i utlandet!

Et våtere, varmere og villere klima skaper stadig større utfordringer når det gjelder å kontrollere økte overvannsmengder. Pipelife Norge har tatt konsekvensene av dette og kan nå altså endelig lansere Europas største dobbeltvegga PP (polypropylen) plastrør med integrert muffe, med et komplett dele-program i dimensjonene 1200 mm og 1400 mm.

Produktstandarden NS-EN 13476 omfatter avløpsrør med konstruert rørvegg. De kan følgelig også leveres som spillvanns- og fellesledninger. Kravene til tetthet, styrke og levetid er like strenge.

Ringfleksibiliteten sier noe om hvor motstandsdyktig rørkonstruksjonen er mot kollaps. Kravet til ringfleksibilitet, som er meget viktig for et rør med konstruert rørvegg, er dermed svært sentralt for produktenes kvalitet. Det er ingen garanti for at et usertifisert rør tilfredsstiller dette kravet. Vi har klart det – og vet godt at det ikke er enkelt. Det handler om formen på rørkonstruksjonen og mengden materiale som må til. God ringstivhet gir ingen garanti for god ringfleksibilitet. Å kreve sertifiserte plastrør med Nordic Poly Mark er derfor viktig for slike
produkter.

Les mer om produktet her