Nyhetsbrev fra Norsk Kommunalteknisk Forening - Norges Kommunekalender

Nyhetsbrev uke 26

NKF bygg og eiendom

Nytt bestiller- og leverandørforum

Samler byggeiernes og leverandørenes organisasjoner

NKF bygg og eiendom

Tjenesteanalyse i eiendomsforvaltning

Et nyttig verktøy for rapportering og utvikling av eiendomsforvaltningen i kommunen

Lederkonferansen for plan- og byggesak 2017

Når kommunen kommuniserer

Lederkonferansen går av stabelen i Trondheim 27.-28. september. På talerstolen står blant annet Michael Fuller-Gee som har hatt en sentral rolle i Arendal kommunes Samfunnsbyggingsprosjet 2025.

Byggesak

Byggesaksavdelingen setter standard for andre

Bygg21s pris for "Beste Praksis" går til byggesaksavdelingen i Nannestad kommune.

Park og uteområder

70 tonn sand sikrer ny badeplass i populært område

Parkvesenet i Kristiansand kommune har før årets sesong kjørt på plass 70 tonn med sand for å sikre ny badestrand i populært område

Klart språk

Slutt på Hæ i Hå

På kort tid har Hå kommune i Rogaland satt klart språk på agendaen. - Målet er å forenkle brevene til innbyggerne, men også få til en kulturendring, sier prosjektleder Marianne Espedal Boge.

Pressemelding: KMD

Det blir enklere og billigere å bygge bolig

– Vi gjør det enklere, raskere og rimeligere å bygge for at flere skal kunne oppnå boligdrømmen, sier kommunal- og moderniseringsminister Jan Tore Sanner. Fra 1. juli fornyes og forenkles den byggtekniske forskriften TEK17.

Kunnskapsdeling for et bedre samfunn

Se vårt kurs- og konferansetilbud

Her kan du lese flere nyheter