EQT-eide Recover Nordic kjøper TT Teknikk - Norges Kommunekalender

EQT-eide Recover Nordic kjøper TT Teknikk

Med oppkjøpsfondet EQT i ryggen skal skadesaneringsselskapet Recover Nordic på handletur. Første oppkjøp er TT Teknikk.

E24: av Marius Lorentzen, publisert: 24. november kl. 16.00

- Jeg vet hva prisen er: Hemmelig, sier administrerende direktør Stein Schanke i TT Teknikk til E24 med et stort smil.

- Men jeg kan si at det er en pris vi er fornøyd med, fortsetter han.

Schanke eier 23,8 prosent av TT Teknikk. Han og de andre aksjonærene selger nå selskapet til Recover Nordic, men hva prislappen er vil altså hverken TT Teknikk eller Recover Nordic ut med.

- Vi har observert TT Teknikk lenge og er glad for at de kom ut i markedet og at de nå blir en del av Recover. Jeg er også glad for at Stein blir med videre som rådgiver for oss og går inn på eiersiden i Recover, sier Vegar Kristoffersen, Norgessjef i Recover Nordic.

Det blir ingen nedbemanninger som følge av oppkjøpet, forsikrer han.

- Merkevaren og selskapet består som en egen enhet, så det er ingen synergier som skal hentes ut utover at vi skal drive felles salg og samarbeid, fortsetter han.

Det er to betydelige aktører i hver sin bransje som nå slår seg sammen. Målet er å bygge opp en nasjonal aktør innen industriservice og skadesanering.

Gitt at Konkurransetilsynet ikke har noen innvendinger, så gjennomføres oppkjøpet så raskt som mulig.